05 stycznia 2019
Znasz Aleo.com ? To platforma zakupów dla firm będąca częścią projektu Usługi dla biznesu ING Banku Śląskiego - miejsce do prowadzenia biznesu i działań marketingowych firmy. Nowy rok rozpoczęłam od
27 grudnia 2018
Nie ulega wątpliwości, że wartościowy content stanowi o sile wielu portali i blogów. Trochę mniej osób pamięta o tym, że content nie musi ograniczać się wyłącznie do treści tekstowych. W
29 lipca 2018
Pozyskiwanie linków może wydatnie podnieść pozycję strony w wyszukiwarce (SEO). Chcesz przez link building poprawić widoczność strony w internecie? Sprawdź, jakie masz możliwości. Pozyskiwanie linków - jak to działa? Serfując
14 lipca 2018
  Misja firmy – jedno lub kilka krótkich, lecz kluczowych zdań, które konkretyzują dalekosiężne cele i aspiracje przedsiębiorstwa. Od misji uzależniona jest strategia i kierunek rozwoju firmy, dlatego warto poświęcić jej

Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Meta opis strony internetowej (meta description) bywa niedoceniany i zaniedbywany przez właścicieli witryn. To błąd! Choć niewidoczny na stronie, meta opis ma spory wpływ na ilość gości odwiedzających naszą wirtualną siedzibę. Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej i jakich błędów nie popełniać? Sprawdźmy!

 

 

 

 

Czym jest meta opis strony internetowej i jak go napisać?

 

 

Mogłabym napisać, że meta opis to rodzaj okna wystawowego naszej firmy, ale to za mało. Warto przyjrzeć się meta opisowi z różnych perspektyw. Zatem, na początek...

 

 

Jak sprawdzić, czy meta opis jest na stronie?

 

Jedną z opcji jest sprawdzenie strony w wyszukiwarce. Wystarczy wpisać nazwę firmy lub frazę, na którą pozycjonujemy stronę i sprawdzić, co wyświetla się nad adresem strony (meta tytuł) i pod adresem strony (meta opis).

 

Blog ani nowak w wyszukiwarce google

 

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka może wyświetlać opis, chociaż faktycznie na naszej stronie żaden meta opis nie został wprowadzony. Oznacza to, że właściciel strony pozostawił przypadkowi jedną z możliwości reklamy w internecie, a dokładniej mówiąc zostawił ją robotom wyszukiwarki, które "zaciągają" w miejsce opisu to, co same wybiorą ze strony - fragmenty treści. O tym, dlaczego nie warto tak robić dowiesz się czytając akapit Meta opis okiem potencjalnego klienta.

 

Wracając do sprawdzania meta opisu, lepszym sposobem upewnienia się, czy meta opis został dodany na stronie jest korzystanie z wtyczki SERP Preview Tool (do pobrania nieodpłatnie w sklepie Google Chrome).

 

SERP Preview Tool w sklepie Google Chrome

 

Będąc na stronie, którą chcemy sprawdzić, rozwijamy okienko SERP Preview Tool i sprawdzamy, czy jest wypełnione:

 

 

W przykładzie meta opis (trzecia pozycja w SERP Preview Tool), podobnie jak meta tytuł (pierwsza pozycja) jest wypełniona. Gdyby jednak tak nie było, narzędzie pozwala ułożyć tytuł i opis o długości dopuszczalnej przez wyszukiwarkę. Tak przygotowane meta można wprowadzić na stronę, czy też przesłać osobie tworzącej lub zarządzającej stroną do uzupełnienia. 

 

Ważne: Sprawdzajmy każdą podstronę osobno. Na każdej bowiem, powinien znaleźć się inny (unikalny dla danej podstrony) tekst meta opisu. 

 

 

Meta opis oczami robotów wyszukiwarki

 

Informacja uaktualniona 16.05.2018r.

 

Meta opis, który spełnia wymogi wyszukiwarki liczy do 300  156 znaków ze spacjami (jeszcze niedawno limit znaków wynosił 156 i po kilku tygodniach z 300-znakowym meta wróciliśmy do starych parametrów). Dobrze skonstruowany meta opis zawiera frazę lub słowo kluczowe charakterystyczne dla danej strony (podstrony). 

 

Ważne: dla każdej podstrony przygotowujemy inny meta opis .i zawieramy w nim inne słowa kluczowe. O tym, jak wyszukać odpowiednie dla danej strony słowo kluczowe przeczytasz we wpisie Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową.

 

 

Meta opis okiem potencjalnego klienta

 

Wiemy już, jakie parametry techniczne powinien spełnić meta description. Teraz kilka słów o najważniejszej funkcji meta opisów - promocji firmy / produktu / idei - i o tym, jak go napisać.

 

Wyobraźmy sobie, że wędrujemy aleją handlową w poszukiwaniu sukienki. Kuszą nas okna wystawowe - w jednym z nich manekin w letniej sukience i informacja, że właśnie jest na nią promocja, w innym - widzimy suknię świetnie zestawioną z żakietem i butami i już wiemy, że tu kupimy nie jedną, ale kilka rzeczy, które idealnie do siebie pasują. Jest też wystawa krawcowej, a miara widoczna w oknie, na pierwszym planie daje znać, że suknia tu zamówiona będzie perfekcyjnie dopasowana do figury...

 

 

Wyszukiwarka internetowa porównana do alei handlowej

 

 

A w internecie? Rolę alei handlowej spełniają strony w wyszukiwarce. Codziennie przemierza je tysiące potencjalnych klientów. Co im powiedzieć, by zechcieli odwiedzić naszą stronę internetową? 

 

Przekonajmy się, jak robią to profesjonaliści. Co widzimy w opisie trzech wybranych  portali internetowych?

 

 

 

Meta opis strony internetowej może zawierać informacje o tym:

  • kim jesteśmy (czołowy polski portal internetowy / codzienne źródło informacji milionów Polaków/ nowoczesne medium),

  • co wyróżnia nas spośród konkurencji (najlepsze serwisy informacyjne i tematyczne / wiadomości z kraju i ze świata 24/7 / porządkuje świat i dostarcza informacje w czasie rzeczywistym),

  • czy dajemy jakąś szczególną, unikalną wartość (bezpłatna poczta e-mail i serwis stron www / pozwalamy być na bieżąco / przewodnik Polaków),

  • Call to action (CTA) - zaproszenie do wejścia na stronę (Bądź na bieżąco z Onet!)

 

A jeśli strona (podstrona) dotyczy produktu (usługi), dobrze jest przekazać istotne informacje na jego temat, np.:

  • nazwę producenta,

  • cechy charakterystyczne,

  • cenę, etc.

  • oraz

  • korzyści z posiadania produktu (jaką potrzebę zaspokoimy kupując produkt),

  • zachętę do kupna.

 

Tworząc meta opis, trzeba pamiętać, że będą go czytali ludzie. Zatem, nie atakujmy internautów słowami kluczowymi wymienianymi jednym ciągiem, po przecinkach. Warto przygotować krótki, jasny i atrakcyjny komunikat, złożony z 2 - 3 zdań i zawierający zachętę do odwiedzenia strony.

 

 

 

 

 

 

 

Pozycjonowanie lokalne Ania Nowak dla Aleo
01 maja 2018
Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej

Cześć, nazywam się Ania Nowak! 

 

Pomagam lubuskim firmom 

skutecznie działać w internecie.

Ten blog powstał w oparciu o nasze wspólne doświadczenia.

 

Znajdziesz tu informacje o narzędziach marketingu internetowego i wpisy o dobrych praktykach w marketingu online. 

 

Prowadzisz przedsiębiorstwo na terenie woj. lubuskiego? Chcesz, by Twoja firma była dobrze widoczna w internecie?

 

Zapisz się do projektu

Google Internetowe Rewolucje dla Firm

i działajmy!

 

Skontaktuj się

ze mną

Image by rawpixel.com

 

Jeśli szukasz zdjęć lub grafik na swoją stronę internetową, zajrzyj na rawpixel.com.

 

Spora baza darmowych obrazów.

 

Polecam :)

Jeśli chcesz tworzyć samodzielnie strony internetowe bez kodowania, to koniecznie zapoznaj się z aplikacją WebWave.

 

W WebWave  stworzysz stronę internetową z dokładnością co do 1px, na zasadzie drag&drop, czyli przeciągnij i upuść.

 

Masz dostęp do bezpłatnej bazy zdjęć, możesz tworzyć wiele interesujących animacji, dzięki temu twoja strona będzie żyła.

 

Aby dołączyć do "wyznawców" Webwave, kliknij w poniższy link:

Webwave.com

Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

w moim gościnnym wpisie na

https://aleo.com/pl/blog/pozycjonowanie-lokalne-w-google

anianowak.pl

 

E-mail: biuro@anianowak.pl

Tel: +48 512 264 372

 

Doradca w projekcie

Google Internetowe Rewolucje

 

E-mail: a.nowak@internetowerewolucje.pl

Tel: +48 532 852 443

Wizytówka QR Code

kod QR Ania Nowak kontakt

Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl

Stronę stworzono wykorzystując cms WebWave

anianowak.pl