Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu - SEO

04 maja 2018

Co robić, by wpisy blogowe były dobrze oceniane i przez czytelników, i przez roboty wyszukiwarek? Warto trzymać się pewnych reguł przy ich tworzeniu. Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie z SEO - tak, by osiągały jak najwyższe miejsca w internetowych wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie strony za pomocą bloga - SEO

 

Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie ze sztuką SEO?

 

Pisząc musimy pamiętać, by umieścić w tekście znaczną (ale nie przesadnie dużą) ilość powtórzeń fraz lub słów kluczowych. Umieszczamy je w:

  • tytule,

  • pierwszym akapicie,

  • nagłówkach – znaczniki nagłówków to H2, H3, H4, etc.,

  • tekście - kilka razy.

Jak dobierać słowa kluczowe przeczytasz we wpisie Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową.

 

Przypomnienie: te same słowa kluczowe wprowadzamy również do meta opisu strony - więcej o tym przeczytasz w Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej.

 

Warto zadbać, by oprócz wytypowanego słowa kluczowego, tekst zawierał również inne frazy lub słowa charakterystyczne dla danego biznesu. Słowa te powinny występować w zwykłym tekście, w nagłówkach i tytułach.

Takie działanie ma oczywiście duże znaczenie dla robotów wyszukiwarek. Zamiast wysokiego zagęszczenia nic nie znaczących w naszej działalności słów typu: się, kontakt, zapraszamy, zobacz też, itp. w naszej chmurze słów kluczowych pojawią się określenia zwiększające szanse na wyszukanie nas przez potencjalnego klienta.

 

 

Przykład tekstu zgodnego z wytycznymi SEO

 

Jak może wyglądać tekst napisany zgodnie ze sztuką SEO? Zobaczmy!

 

Fraza pozycjonowana - "meta opis strony internetowej" pojawia się w tytule, w pierwszym akapicie (tzw. leadzie), w nagłówku i w zwykłym tekście:

 

 

 

 

Przykład użycia słów kluczowych w tekście

 

 

 

Wpis blogowy przyjazny internautom

 

Zawieranie w tekście fraz, czy słów kluczowych to nie jedyny warunek dobrego pozycjonowania treści w wyszukiwarce. Na pozycję tekstu w wynikach wyszukiwania wpływa też m.in. liczba internautów, którzy go czytają.

 

Ważne, by wpisy na blogu były przyjazne internautom. Co to znaczy?

 

  • Tekst powinien intrygować, ciekawić, szokować... Jednym słowem - treść zawsze powinna wywoływać jakieś emocje.

  • Dobrze, jeśli tekst jest podzielony na bloki. W ten sposób porządkujemy informacje i zyskujemy przejrzystość.

  • Rzeczy najważniejsze dla odbiorcy powinny znaleźć się na początku tekstu (piszemy językiem korzyści, zamiast zachwalać produkt, czy markę). Dopiero w następnej kolejności w treści mogą pojawić się informacje uzupełniające (mniej istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta).

  • Tekst powinien być zrozumiały, a zdania możliwie krótkie. Jeśli zastanawiasz się, czy inni przeczytają Twój tekst z łatwością, sprawdź się na stronie http://www.jasnopis.pl

 

 

Długość wpisu blogowego a jego wartość

 

Czy można ocenić treść po jej długości? Oczywiście, że nie. Jednak algorytmy wyszukiwarek kierują się tego rodzaju kryterium, by sklasyfikować pod względem jakości tysiące publikowanych w internecie tekstów.

Skoro tak, pamiętajmy, by tworzyć wpisy blogowe o długości ok. 300 - 500 słów.

 

 

 

Anna Kłyszko

Entuzjastka cyfrowego marketingu i nowoczesnych technologii stosowanych w obszarze customer experience. Z pasją wykorzystuje wszelkie dostępne narzędzia komunikacji biznesowej. Dąży do zapewnienia jak najlepszych doświadczeń klientów w cyfrowej przestrzeni marki.

Przeczytaj też:

16 listopada 2024
3 powody, dla których średnie firmy powinny inwestować w strategię marketingową W świecie, gdzie konkurencja rośnie z dnia na dzień,
03 listopada 2024
Czym jest komunikacja w marketingu B2B i dlaczego jest istotna? W świecie marketingu różnica między B2B (business-to-business) a B2C (business-to-consumer)
02 listopada 2024
Tworzenie landing page w B2B to ciekawy proces, który wymaga strategicznego podejścia, bo jego odbiorcami są różnorodne osoby decyzyjne z

Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl

Twój e-mail
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany. Dziękuję!
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

+48 512 264 372

biuro[@]anianowak.pl