Co robić, by wpisy blogowe były dobrze oceniane i przez czytelników, i przez roboty wyszukiwarek? Warto trzymać się pewnych reguł przy ich tworzeniu. Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie z SEO - tak, by osiągały jak najwyższe miejsca w internetowych wyszukiwarkach.
Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie ze sztuką SEO?
Pisząc musimy pamiętać, by umieścić w tekście znaczną (ale nie przesadnie dużą) ilość powtórzeń fraz lub słów kluczowych. Umieszczamy je w:
tytule,
pierwszym akapicie,
nagłówkach – znaczniki nagłówków to H2, H3, H4, etc.,
tekście - kilka razy.
Jak dobierać słowa kluczowe przeczytasz we wpisie Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową.
Przypomnienie: te same słowa kluczowe wprowadzamy również do meta opisu strony - więcej o tym przeczytasz w Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej.
Warto zadbać, by oprócz wytypowanego słowa kluczowego, tekst zawierał również inne frazy lub słowa charakterystyczne dla danego biznesu. Słowa te powinny występować w zwykłym tekście, w nagłówkach i tytułach.
Takie działanie ma oczywiście duże znaczenie dla robotów wyszukiwarek. Zamiast wysokiego zagęszczenia nic nie znaczących w naszej działalności słów typu: się, kontakt, zapraszamy, zobacz też, itp. w naszej chmurze słów kluczowych pojawią się określenia zwiększające szanse na wyszukanie nas przez potencjalnego klienta.
Jak może wyglądać tekst napisany zgodnie ze sztuką SEO? Zobaczmy!
Fraza pozycjonowana - "meta opis strony internetowej" pojawia się w tytule, w pierwszym akapicie (tzw. leadzie), w nagłówku i w zwykłym tekście:
Zawieranie w tekście fraz, czy słów kluczowych to nie jedyny warunek dobrego pozycjonowania treści w wyszukiwarce. Na pozycję tekstu w wynikach wyszukiwania wpływa też m.in. liczba internautów, którzy go czytają.
Ważne, by wpisy na blogu były przyjazne internautom. Co to znaczy?
Tekst powinien intrygować, ciekawić, szokować... Jednym słowem - treść zawsze powinna wywoływać jakieś emocje.
Dobrze, jeśli tekst jest podzielony na bloki. W ten sposób porządkujemy informacje i zyskujemy przejrzystość.
Rzeczy najważniejsze dla odbiorcy powinny znaleźć się na początku tekstu (piszemy językiem korzyści, zamiast zachwalać produkt, czy markę). Dopiero w następnej kolejności w treści mogą pojawić się informacje uzupełniające (mniej istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta).
Tekst powinien być zrozumiały, a zdania możliwie krótkie. Jeśli zastanawiasz się, czy inni przeczytają Twój tekst z łatwością, sprawdź się na stronie http://www.jasnopis.pl
Czy można ocenić treść po jej długości? Oczywiście, że nie. Jednak algorytmy wyszukiwarek kierują się tego rodzaju kryterium, by sklasyfikować pod względem jakości tysiące publikowanych w internecie tekstów.
Skoro tak, pamiętajmy, by tworzyć wpisy blogowe o długości ok. 300 - 500 słów.
Anna Kłyszko
Entuzjastka cyfrowego marketingu i nowoczesnych technologii stosowanych w obszarze customer experience. Z pasją wykorzystuje wszelkie dostępne narzędzia komunikacji biznesowej. Dąży do zapewnienia jak najlepszych doświadczeń klientów w cyfrowej przestrzeni marki.
Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl
+48 512 264 372
biuro[@]anianowak.pl