05 stycznia 2019
Znasz Aleo.com ? To platforma zakupów dla firm będąca częścią projektu Usługi dla biznesu ING Banku Śląskiego - miejsce do prowadzenia biznesu i działań marketingowych firmy. Nowy rok rozpoczęłam od
27 grudnia 2018
Nie ulega wątpliwości, że wartościowy content stanowi o sile wielu portali i blogów. Trochę mniej osób pamięta o tym, że content nie musi ograniczać się wyłącznie do treści tekstowych. W
29 lipca 2018
Pozyskiwanie linków może wydatnie podnieść pozycję strony w wyszukiwarce (SEO). Chcesz przez link building poprawić widoczność strony w internecie? Sprawdź, jakie masz możliwości. Pozyskiwanie linków - jak to działa? Serfując
14 lipca 2018
  Misja firmy – jedno lub kilka krótkich, lecz kluczowych zdań, które konkretyzują dalekosiężne cele i aspiracje przedsiębiorstwa. Od misji uzależniona jest strategia i kierunek rozwoju firmy, dlatego warto poświęcić jej

Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Pozyskiwanie linków może wydatnie podnieść pozycję strony w wyszukiwarce (SEO). Chcesz przez link building poprawić widoczność strony w internecie? Sprawdź, jakie masz możliwości.

 

 

 

Pozyskiwanie linków - jak to działa?

 

Serfując po sieci, co rusz natrafiamy na jakieś linki. Z pewnością wiesz, że kliknięcie w link przenosi internautę w inne miejsce w danej witrynie, np.:

  • kilka wersów niżej lub wyżej (do tzw. kotwicy), np. do kolejnego akapitu, czy nagłówka,

  • do wybranego elementu, np. grafiki na stronie,

  • do dokumentu, np. w formacie .pdf,

  • na inną podstronę,

lub do zupełnie innej witryny.

 

 

Link może być zapisany w różnych formach:

  • najprostszą wersją linku jest po prostu adres URL, np.:

https://anianowak.pl/

  • ciekawszą, czy też cenniejszą ze względu na SEO opcją linku jest link z anchorem. Anchor to tekst, pod którym ukryty jest link. Zwykle anchorem są frazy kluczowe istotne dla danej marki, np.: do adresu https://events.withgoogle.com/internetowe_rewolucje_dla_firm/?_ga=2.147859511.166415104.1532893256-1520529791.1510257452 nadajemy anchor "Weź udział w projekcie Google Internetowe Rewolucje":

Weź udział w projekcie Google Internetowe Rewolucje

  • inną postacią linku może być element graficzny, np.:

 

 

 

Co warto wiedzieć o tworzeniu linków?

 

Anchor - jak i kiedy warto go użyć

 

Wspominałam wyżej o nadawaniu linkom anchorów. W praktyce anchorami są frazy kluczowe, po których użytkownicy internetu wyszukują naszą stronę internetową, działalność, markę. Linkując do strony pod adresem https://anianowak.pl/ mogłabym użyć rozmaitych anchorów, np.:

  • Ania Nowak doradca marketingowy,

  • doradca Google Internetowe Rewolucje w lubuskim,

  • jak poprawić widoczność firmy w internecie, itd.

 

Anchory wdzięcznie wplatają się w tekst. Można je wprowadzić do dowolnego artykułu, czy wpisu blogowego. Tworząc interesującą treść, możemy włączyć do niej linki pod anchorem i w ten sposób połączyć content marketing (przyciąganie klientów przez dostarczanie im wartościowych treści) z link buildingiem (częścią SEO).

 

Trzeba pamiętać, że nagminne stosowanie anchorów tylko z zamiarem wypozycjonowania danej frazy kluczowej (bez umieszczenia ich we właściwym kontekście, bez dostarczenia internautom wartościowych treści, przy użyciu małowartościowych stron, tzw. zapleczowych) może być źle ocenione przez wyszukiwarkę Google i w efekcie przyniesie skutek odwrotny.

 

Anchory sugeruję więc stosować z umiarem, zawsze w celu poprawienia jakości treści, nie zaś wyłącznie w celu pozycjonowania strony. Zmieniaj anchory i rozbudowuj je, np. Ania Nowak e-marketing, doradca ds. marketingu w lubuskiem, itp.

 

 

Pozyskiwanie linków - jaką długość powinien mieć anchor

 

Wymagania algorytmów wyszukiwarki zwykle są dość restrykcyjne. Pamiętasz pewnie,  że długość meta tytułu wynosi do 70 znaków ze spacjami, a długość meta opisu - 156 znaków ze spacjami. Znaki przekraczające wskazane ilości zostaną odcięte (niewidoczne) w snippecie, w wyszukiwarce.

Podobne wymagania zostały sformułowane co do anchorów. Ich optymalna długość to 60 znaków ze spacjami. Jeśli przekroczymy tę ilość znaków, anchor nie zostanie skrócony, ale będzie gorzej oceniony przez roboty wyszukiwarki.

 

 

Atrybuty linków - dofollow i nofollow

 

Jeśli w innej witrynie, np. naszego partnera biznesowego znajdzie się link do naszej witryny, to dla pozycjonowania naszej marki w wyszukiwarce będzie miał on znaczenie tylko wtedy, jeśli zostanie on stworzony z atrybutem dofollow. Linki nofollow są niewidoczne dla robotów wyszukiwarki, zatem nie wpłyną w żaden sposób na podniesienie strony w wyszukiwarce.

 

 

Obiekt docelowy w linkowaniu

 

Kliknięcie w link przenosi internautę do wskazanej strony. Pamiętajmy, by linkując, wyznaczyć obiekt docelowy - miejsce otwarcia linku. Musisz rozważyć, czy lepiej, by link otworzył się w tej samej karcie, czy w karcie obok.
 

Osobiście uważam, że otwieranie w nowym oknie (w nowej karcie) jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ czytelnik nie ucieka nam ze strony, a do linkowanej strony może przejść np. po przeczytaniu całego tekstu. Jeśli w tekście zawarliśmy kilka linków do różnych podstron, czytelnik może otworzyć wszystkie i na koniec, jedną, po drugiej przeglądać.

 

Jeśli linki będą otwierać się w tym samym oknie, co nasza strona, to przesłonią tę stronę, a odbiorca przechodząc od jednej linkowanej strony do kolejnej, może nas "zgubić".

 

 

Jak pozyskiwać linki do strony?

 

Katalogi firm

 

Pozyskiwanie linków najłatwiej rozpocząć od wpisów do rozmaitych katalogów firm. Katalogi (spisy firm) zwykle umożliwiają podanie nazwy firmy, naturalnie także linku do strony oraz danych teleadresowych.

 

Przy okazji dodam, że warto dbać o to, by w każdym katalogu podstawowe dane firmy były takie same,  a zatem, jeśli prowadzimy salon kosmetyczny "Bella" to nie zmieniajmy już tej nazwy w kolejnych katalogach na np. gabinet kosmetyczny "Bella", albo studio urody "Bella".

 

Najłatwiej, nie znaczy najlepiej i ta zasada dotyczy też linkowania przez katalogi. Krótko mówiąc, wpisy w katalogach nie przełożą się znacząco na podniesienie pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce.

Dużo bardziej cenione są linki zamieszczone np. na wartościowych blogach tematycznych (nieutworzonych wyłącznie w celu linkowania), na wartościowych portalach internetowych, np. w regionalnym portalu informacyjnym, w mediach społecznościowych, czy na forach internetowych.

 

 

Blogi

 

Blog to świetne miejsce do umieszczenia linków.  Możemy prowadzić własny blog w tej samej lub osobnej witrynie i linkować do firmowej strony internetowej. Dużą wartością własnego bloga jest to, że daje on nieskończenie wiele możliwości doboru anchorów.

 

Linki do naszej strony internetowej mogą też zamieszczać obce osoby na swoich blogach. Im silniejsza jest strona blogera (im lepiej jest oceniana przez roboty wyszukiwarki), tym więcej mamy szans na podniesienie pozycji naszej strony internetowej.

 

Cóż dotknę tu drażliwej kwestii - czy blogerom można "pomóc" w zamieszczaniu linków do strony. Owszem, bardzo często zdarza się tak, że blogerzy sami linkują do wartościowych ich zdaniem stron - marek / produktów / artykułów prasowych, itp. To wymarzona sytuacja - wymarzona również dla algorytmów, ponieważ ich głównym zadaniem jest zwalczanie sztucznego pozycjonowania stron, a premiowanie stron cenionych przez użytkowników sieci.

 

Trudno jednak nie zauważać, że sporo wpisów blogowych jest inspirowanych przez rozmaite marki, a i same blogi są komercyjnymi markami. Moim zdaniem, w tym, że firmy szukają kontaktów z blogerami i nawiązują z nimi dłuższe relacje nie ma nic "strasznego". Poczytny blog to przecież idealne miejsce do prezentacji produktu, idei, eventu, czy samej marki. W sieci funkcjonują specjalne strony, które umożliwiają nawiązanie współpracy z odpowiednim blogerem, np. platforma Reachablogger.pl, która obecnie skupia blisko 5 tys. blogów. Podobną liczbę blogerów, vlogerów i wydawców skupia platforma Whitepress.pl.

 

Planując współpracę z blogerami i innymi wydawcami, pamiętajmy jednak, że odpłatne umieszczanie linków we wpisach (zwłaszcza w dużej ilości) może zostać źle ocenione przez wyszukiwarkę jako pozycjonowanie strony poprzez manipulacje, co w efekcie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego.

 

 

Artykuły sponsorowane

 

W aspekcie linkowania, podobnie jak blogi działają portale internetowe. W ich przypadku nie mówimy o wpisach, lecz o artykułach sponsorowanych. Trudno spodziewać się, że internetowa prasa będzie zamieszczać tego rodzaju artykuły nieodpłatnie - zwykle na podstronach dotyczących reklamy można znaleźć cenniki takiej usługi. Część portali odmawia zamieszczania linków w artykułach, ale w sieci można znaleźć też wydawców, którzy dopuszczają tę opcję (pytanie, czy są to linki nofollow, czy dofollow, o czym pisałam wyżej).

 

Co do płatności, warto poszukać w sieci portali niekomercyjnych. Osobiście zdarzyło mi się zamieścić artykuł z linkiem na portalu, którego właściciel dawał tę możliwość bezpłatnie, pod jednym tylko warunkiem: artykuł ma być tematycznie związany z tematyką portalu.

 

Jakie treści zamieszczać na portalach internetowych? Wszystko zależy od tego, jaki to portal. Jeśli mamy do czynienia z mediami regionalnymi można zamieścić tam informację o organizowanej, ważnej dla lokalnej społeczności akcji, relację z jakiegoś wydarzenia, raport dotyczący społeczności lokalnej, etc.

Jeśli portal jest branżowy, czy też tematyczny (np. finansowy) wówczas można przygotować artykuł na temat bieżącej sytuacji, raport, analizę, etc.

 

Dobrze jest pomyśleć o atrakcyjnej formie takiego artykułu. Być może ciekawy byłby wywiad z ekspertem z naszej firmy, być może warto przygotować wyliczenia, wykresy, zdjęcia, tabele...

 

 

Treści udostępniane w mediach społecznościowych

 

Media społecznościowe to znakomite miejsce do rozpowszechniania wartościowych treści. Jeśli nasza strona zawiera atrakcyjny content (np. zdjęcia, infografiki, raporty, filmy, poradniki, etc.) to istnieje ogromna szansa, że społeczność będzie się tym contentem dzielić.

 

 

Fora internetowe

 

O ile nie zamierzamy spamować każdego forum, na które trafimy, fora internetowe mogą być bardzo pomocne w link buildingu. Jeśli forum jest tematycznie związane z naszą działalnością, a wpis i link nawiązuje do kontekstu rozmowy forumowiczów, linkowanie może być dobrze przez nich odebrane i dobrze ocenione przez roboty wyszukiwarki.

 

Pozycjonerzy SEO mogliby wymienić kilka innych opcji linkowania do strony, ja skupiłam się na tych najpowszechniejszych i jednocześnie skutecznych. Najistotniejsze, by linki były częścią przemyślanego, wartościowego contentu, wówczas z pewnością pomogą nam skutecznie konkurować w internetowych wyszukiwarkach.

 

 

 

Pozycjonowanie lokalne Ania Nowak dla Aleo
29 lipca 2018
Pozyskiwanie linków do strony

Cześć, nazywam się Ania Nowak! 

 

Pomagam lubuskim firmom 

skutecznie działać w internecie.

Ten blog powstał w oparciu o nasze wspólne doświadczenia.

 

Znajdziesz tu informacje o narzędziach marketingu internetowego i wpisy o dobrych praktykach w marketingu online. 

 

Prowadzisz przedsiębiorstwo na terenie woj. lubuskiego? Chcesz, by Twoja firma była dobrze widoczna w internecie?

 

Zapisz się do projektu

Google Internetowe Rewolucje dla Firm

i działajmy!

 

Skontaktuj się

ze mną

Image by rawpixel.com

 

Jeśli szukasz zdjęć lub grafik na swoją stronę internetową, zajrzyj na rawpixel.com.

 

Spora baza darmowych obrazów.

 

Polecam :)

Jeśli chcesz tworzyć samodzielnie strony internetowe bez kodowania, to koniecznie zapoznaj się z aplikacją WebWave.

 

W WebWave  stworzysz stronę internetową z dokładnością co do 1px, na zasadzie drag&drop, czyli przeciągnij i upuść.

 

Masz dostęp do bezpłatnej bazy zdjęć, możesz tworzyć wiele interesujących animacji, dzięki temu twoja strona będzie żyła.

 

Aby dołączyć do "wyznawców" Webwave, kliknij w poniższy link:

Webwave.com

Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

w moim gościnnym wpisie na

https://aleo.com/pl/blog/pozycjonowanie-lokalne-w-google

anianowak.pl

 

E-mail: biuro@anianowak.pl

Tel: +48 512 264 372

 

Doradca w projekcie

Google Internetowe Rewolucje

 

E-mail: a.nowak@internetowerewolucje.pl

Tel: +48 532 852 443

Wizytówka QR Code

kod QR Ania Nowak kontakt

Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl

Stronę stworzono wykorzystując cms WebWave

anianowak.pl

Prezent do pobrania content planner

Pobierz narzędzia!