Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl

Doradca w projekcie

Google Internetowe Rewolucje

 

E-mail: a.nowak@internetowerewolucje.pl

Tel: +48 532 852 443

anianowak.pl

 

E-mail: biuro@anianowak.pl

Tel: +48 512 264 372

MARKETING INTERNETOWY

ANIANOWAK.PL

Skontaktuj się ze mną

Ten blog powstał w oparciu o wspólne doświadczenia moje i przedsiębiorców z woj. lubuskiego.

 

Znajdziesz tu informacje o narzędziach marketingu internetowego i wpisy o dobrych praktykach w marketingu online. 

 

Chcesz, by Twoja firma była widoczna w internecie? Potrzebujesz planu działania, strony internetowej lub tekstów skrojonych pod SEO?

 

Cześć, nazywam się Ania Nowak! 

 

Na co dzień pomagam lubuskim firmom skutecznie działać w internecie. Wcześniej robiłam to jako doradca Google Internetowe Rewolucje. Dziś działam na własny rachunek :)

Słowa kluczowe to wyrazy (ciągi wyrazów) wpisywane przez użytkowników internetu w wyszukiwarkę po to, by odnaleźć informacje na dany temat. Znając popularne w branży frazy, możesz wpasować je w treść swojej strony internetowej i w ten sposób przyciągnąć uwagę internautów. Zadanie – znajdź słowa kluczowe na swoją stronę!

 

Imię
Twój e-mail:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Dołącz do Papugarni

 

Zyskasz dostęp do moich niepublikowanych treści pomocnych w budowie biznesu online

 

Zapisz się do newlettera

Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową

19 maja 2018
SEO jak wybrać słowa kluczowe

Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową

 

We wcześniejszym artykule Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu - SEO pisałam o tym, jak wpleść słowa kluczowe /frazy kluczowe w tekst blogowy lub artykuł. Dziś o tym, jak znaleźć właściwe słowa kluczowe (takie, które zapewnią ruch na stronie internetowej) i jak korzystać z wyszukiwarek słów kluczowych.

 

 

 

4 skuteczne narzędzia, które pomogą Ci wyszukać słowa i frazy kluczowe

 

Podczas marketingowych spotkań z lubuskimi przedsiębiorcami najczęściej polecam 3 bezpłatne, ale bardzo efektywne wyszukiwarki słów kluczowych:

Polecam też Semstorm (semstorm.com/pl) - niezwykle rozbudowane narzędzie płatne, które pozwala podpatrywać słowa kluczowe konkurencji, tworzyć wartościowe treści, kontrolować efektywność słów kluczowych użytych w płatnych reklamach. Jeśli chcesz poznać Semstorm możesz skorzystać z 14-dniowej darmowej wersji testowej,

 

Przetestuję wymienione tu narzędzia, wyszukując frazę "słowa kluczowe" i sprawdzę, jakie uzyskam podpowiedzi w każdym z nich. Zaczynajmy:

 

 

 

Answer The Public

 

Ta wyszukiwarka dostępna jest pod adresem: answerthepublic.com.

 

Według mnie Answer The Public ma 3 potężne zalety:

  • praktycznie daje nam gotowe tematy artykułów lub wpisów blogowych,

  • podpowiada, na jakie pytania dotyczące naszej działalności internauci, a w tym potencjalni klienci poszukują odpowiedzi,

  • kliknięcie na wybrany z wyników przenosi nas na stronę wyszukiwarki Google, gdzie możemy przyjrzeć się stronom, które daną frazę wykorzystały i podpatrzyć, w jaki sposób to zrobiły.

 

Wyszukiwarka jest też bardzo atrakcyjna pod względem wizualnym. Wyniki zostają przedstawione w kilku układach. Jak to wygląda na konkretnym przykładzie?

 

Wyszukiwarka słów kluczowych Answer the public

 

Uzyskałam wyniki w 5 zestawieniach:

 

zestawienia wyników wyszukiwania w Answer the public

 

Z pierwszego zestawienia (poniżej) wybrałam frazę "gdzie wpisujemy słowa kluczowe", klikam w tę frazę i przenosi mnie do wyszukiwarki Google:

 

Widok wyników w Answer the public

 

Answer the public wyniki w wyszukiwarce Google

W ten sposób można sprawdzić każdy uzyskany wynik.

 

Answer The Public pozwala uzmysłowić sobie, że internauci zadają ogromną liczbę pytań dotyczących rozmaitych aspektów tej samej kwestii, np.:

  • co to jest ... wyszukiwana fraza ...?

  • co to znaczy ... wyszukiwana fraza ... ?

  • jak to zrobić?

  • ... wyszukiwana fraza ... w danej branży (np. słowa kluczowe dla hotelu, słowa kluczowe dla firmy budowlanej),

  • ... wyszukiwana fraza ... w danym miejscu lub w danej lokalizacji, np. (słowa kluczowe w sklepie internetowym, ale też jeśli sprzedajemy coś może to być: pokoje hotelowe w Gorzowie, sukienki Zielona Góra, itp.).

To daje nieograniczone możliwości opowiadania o swoich produktach, a przy okazji - pozycjonowania firmowej witryny internetowej.

 

Inne wyniki wyszukiwania na frazę "słowa kluczowe":

 

 

 

Jak wyszukiwać słowa kluczowe w Answer the public

 

 

 

 

Answer the public jak znaleźć słowa kluczowe

 

 

 

Ubersuggest

 

Adres wyszukiwarki słów kluczowych Ubesuggest: neilaptel.com

 

Wyszukiwarka w szybki sposób pozwala uzyskać kilkaset wyników z możliwością sortowania według ilości wyszukiwań, CPC - kosztów za klikniecie, czy konkurencji.

 

W pole wyszukiwanie należy:

  1. wpisać frazę (w moim przypadku jest to fraza "słowa kluczowe",

  2. zaznaczyć czy interesują nas wyniki dla stron, obrazów, sklepów, You Tube, czy  newsów,

  3. zaznaczyć język.

 

 

Bezpłatna wyszukiwarka słów kluczowych Ubesuggest

 

 

Uzyskałam 330 wyników, w tym m.in.:

 

Jak szukać słów kluczowych w planerze Google

 

 

 

 

 

Ograniczając wyszukiwania o wyraz "pozycjonowanie" uzyskałam 319 wyników:

 

Negatywne słowa kluczowe w UbersuggestWyniki w Ubersuggest po nałożeniu filtra negatywnych słów kluczowych

 

 

 

I tu już znalazłam ciekawe pozycje do dzisiejszego artykułu, np.:

  • google planer słów kluczowych,

  • słowa kluczowe meta,

  • jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji.

Zamierzam ich użyć - pierwszy z nich już w kolejnym nagłówku :) . No, może nie wszystkich, ponieważ opis do "słowa kluczowe meta" znajdziesz we wpisie Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej.

 

 

 

Google planer słów kluczowych - Google Keyword Planner

 

Adres wyszukiwarki: adwords.google.com

 

Narzędziem działającym na podobnej zasadzie, co Ubersuggest jest Google Keyword Planner. Aby skorzystać z planera słów kluczowych Google należy zalogować się na swoim koncie Google i wybrać Adwords. W przeglądarce Google Chrome Adwords można wyszukać w okienku po prawej stronie. Następnie należy na pasku po prawej stronie wybrać ikonkę narzędzi i po rozwinięciu - wybrać Planning / Keyword Planner.

 


Jak otworzyć Google Keyword Planner - wyszukiwanie słów kluczowych w Google Adwords

 

 

Wpisałam w wyszukiwarkę tę samą frazę, co wcześniej, lecz ograniczyłam wyniki do danych z województwa lubuskiego:

 

Liczba wartościowych wyników nie oszałamia, ale jest cenną wskazówką:

 

Google planer słów kluczowych - wyniki wyszukiwania na przykładzie województwa lubuskiego

 

 


Semstorm

 

To narzędzie dostępne jest na stronie: semstorm.com/pl.

 

Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić słowa, na które pozycjonuje się konkurencja, to jesteś w dobrym miejscu! Semstorm, w odróżnieniu od wcześniej wymienianych narzędzi, nie jest tradycyjną wyszukiwarką słów kluczowych, jednak pozwala sprawdzić:

  • które z zastosowanych już słów kluczowych generują ruch na naszej stronie internetowej,

  • jakie słowa kluczowe generują ruch na stronach internetowych konkurencji,

  • ile i jakich słów kluczowych z naszej (lub konkurencji) strony internetowej znajduje się w TOP10 wyszukiwarki Google, a ile w TOP50.

Ponadto Semstorm oferuje narzędzia przydatne zarówno  przy typowaniu słów kluczowych, jak i przy opracowywaniu tekstów. Jednym z nich  jest Suggester - narzędzie proponujące słowa kluczowe do podanej frazy wraz z trendami, np.:

 

 

Słowa kluczowe w Semstorm

 

 

Oprócz tego Semstorm pozwala generować tematy opracowań. Ostatnio także zostało dodane bardzo ciekawe wsparcie dla copywriterów. Po wprowadzeniu (wklejeniu) w wyznaczone miejsce tekstu, sprawdza jego poprawność oraz użyte słowa kluczowe. Tu wynik wstępnej weryfikacji tekstu, który właśnie czytasz :)

 

 

Nowe narzędzie treści w Semstorm

 

 

 

 

Imię
Twój e-mail:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Zapisz się do newlettera

 

Zyskasz dostęp do moich niepublikowanych treści pomocnych w budowie biznesu online

 

 

Przeczytaj też:

29 kwietnia 2020
Błyskawicznie rośnie liczba internautów wyszukujących lokalnie. Takich, którzy chcą mieć rozwiązanie tu i teraz. Inaczej mówiąc, zaspokajanie potrzeb szybko i
05 lutego 2020
Co to jest meta tytuł (meta title) i jak go przygotować? W najprostszych słowach, meta tytuł (meta title) to tytuł
05 stycznia 2019
Nowy rok rozpoczęłam od napisania artykułu na blog Aleo.com - "Pozycjonowanie lokalne - jak rozwijać miejscowy biznes w Google". Z