Słowa kluczowe to wyrazy (ciągi wyrazów) wpisywane przez użytkowników internetu w wyszukiwarkę po to, by odnaleźć informacje na dany temat. Znając popularne w branży frazy, możesz wpasować je w treść swojej strony internetowej i w ten sposób przyciągnąć uwagę internautów. Zadanie – znajdź słowa kluczowe na swoją stronę!
Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową
We wcześniejszym artykule Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu - SEO pisałam o tym, jak wpleść słowa kluczowe /frazy kluczowe w tekst blogowy lub artykuł. Dziś o tym, jak znaleźć właściwe słowa kluczowe (takie, które zapewnią ruch na stronie internetowej) i jak korzystać z wyszukiwarek słów kluczowych.
Podczas marketingowych spotkań z lubuskimi przedsiębiorcami najczęściej polecam 3 bezpłatne, ale bardzo efektywne wyszukiwarki słów kluczowych:
Answer the Public (answerthepublic.com).
Ubersuggest (neilpatel.com),
Google Keyword Planner (adwords.google.com).
Polecam też Semstorm (semstorm.com/pl) - niezwykle rozbudowane narzędzie płatne, które pozwala podpatrywać słowa kluczowe konkurencji, tworzyć wartościowe treści, kontrolować efektywność słów kluczowych użytych w płatnych reklamach. Jeśli chcesz poznać Semstorm możesz skorzystać z 14-dniowej darmowej wersji testowej,
Przetestuję wymienione tu narzędzia, wyszukując frazę "słowa kluczowe" i sprawdzę, jakie uzyskam podpowiedzi w każdym z nich. Zaczynajmy:
Ta wyszukiwarka dostępna jest pod adresem: answerthepublic.com.
Według mnie Answer The Public ma 3 potężne zalety:
praktycznie daje nam gotowe tematy artykułów lub wpisów blogowych,
podpowiada, na jakie pytania dotyczące naszej działalności internauci, a w tym potencjalni klienci poszukują odpowiedzi,
kliknięcie na wybrany z wyników przenosi nas na stronę wyszukiwarki Google, gdzie możemy przyjrzeć się stronom, które daną frazę wykorzystały i podpatrzyć, w jaki sposób to zrobiły.
Wyszukiwarka jest też bardzo atrakcyjna pod względem wizualnym. Wyniki zostają przedstawione w kilku układach. Jak to wygląda na konkretnym przykładzie?
Uzyskałam wyniki w 5 zestawieniach:
Z pierwszego zestawienia (poniżej) wybrałam frazę "gdzie wpisujemy słowa kluczowe", klikam w tę frazę i przenosi mnie do wyszukiwarki Google:
W ten sposób można sprawdzić każdy uzyskany wynik.
Answer The Public pozwala uzmysłowić sobie, że internauci zadają ogromną liczbę pytań dotyczących rozmaitych aspektów tej samej kwestii, np.:
co to jest ... wyszukiwana fraza ...?
co to znaczy ... wyszukiwana fraza ... ?
jak to zrobić?
... wyszukiwana fraza ... w danej branży (np. słowa kluczowe dla hotelu, słowa kluczowe dla firmy budowlanej),
... wyszukiwana fraza ... w danym miejscu lub w danej lokalizacji, np. (słowa kluczowe w sklepie internetowym, ale też jeśli sprzedajemy coś może to być: pokoje hotelowe w Gorzowie, sukienki Zielona Góra, itp.).
To daje nieograniczone możliwości opowiadania o swoich produktach, a przy okazji - pozycjonowania firmowej witryny internetowej.
Inne wyniki wyszukiwania na frazę "słowa kluczowe":
Adres wyszukiwarki słów kluczowych Ubesuggest: neilaptel.com
Wyszukiwarka w szybki sposób pozwala uzyskać kilkaset wyników z możliwością sortowania według ilości wyszukiwań, CPC - kosztów za klikniecie, czy konkurencji.
W pole wyszukiwanie należy:
wpisać frazę (w moim przypadku jest to fraza "słowa kluczowe",
zaznaczyć czy interesują nas wyniki dla stron, obrazów, sklepów, You Tube, czy newsów,
zaznaczyć język.
Uzyskałam 330 wyników, w tym m.in.:
Ograniczając wyszukiwania o wyraz "pozycjonowanie" uzyskałam 319 wyników:
I tu już znalazłam ciekawe pozycje do dzisiejszego artykułu, np.:
google planer słów kluczowych,
słowa kluczowe meta,
jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji.
Zamierzam ich użyć - pierwszy z nich już w kolejnym nagłówku :) . No, może nie wszystkich, ponieważ opis do "słowa kluczowe meta" znajdziesz we wpisie Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej.
Adres wyszukiwarki: adwords.google.com
Narzędziem działającym na podobnej zasadzie, co Ubersuggest jest Google Keyword Planner. Aby skorzystać z planera słów kluczowych Google należy zalogować się na swoim koncie Google i wybrać Adwords. W przeglądarce Google Chrome Adwords można wyszukać w okienku po prawej stronie. Następnie należy na pasku po prawej stronie wybrać ikonkę narzędzi i po rozwinięciu - wybrać Planning / Keyword Planner.
Wpisałam w wyszukiwarkę tę samą frazę, co wcześniej, lecz ograniczyłam wyniki do danych z województwa lubuskiego:
Liczba wartościowych wyników nie oszałamia, ale jest cenną wskazówką:
To narzędzie dostępne jest na stronie: semstorm.com/pl.
Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić słowa, na które pozycjonuje się konkurencja, to jesteś w dobrym miejscu! Semstorm, w odróżnieniu od wcześniej wymienianych narzędzi, nie jest tradycyjną wyszukiwarką słów kluczowych, jednak pozwala sprawdzić:
które z zastosowanych już słów kluczowych generują ruch na naszej stronie internetowej,
jakie słowa kluczowe generują ruch na stronach internetowych konkurencji,
ile i jakich słów kluczowych z naszej (lub konkurencji) strony internetowej znajduje się w TOP10 wyszukiwarki Google, a ile w TOP50.
Ponadto Semstorm oferuje narzędzia przydatne zarówno przy typowaniu słów kluczowych, jak i przy opracowywaniu tekstów. Jednym z nich jest Suggester - narzędzie proponujące słowa kluczowe do podanej frazy wraz z trendami, np.:
Oprócz tego Semstorm pozwala generować tematy opracowań. Ostatnio także zostało dodane bardzo ciekawe wsparcie dla copywriterów. Po wprowadzeniu (wklejeniu) w wyznaczone miejsce tekstu, sprawdza jego poprawność oraz użyte słowa kluczowe. Tu wynik wstępnej weryfikacji tekstu, który właśnie czytasz :)
Anna Kłyszko
Entuzjastka cyfrowego marketingu i nowoczesnych technologii stosowanych w obszarze customer experience. Z pasją wykorzystuje wszelkie dostępne narzędzia komunikacji biznesowej. Dąży do zapewnienia jak najlepszych doświadczeń klientów w cyfrowej przestrzeni marki.
Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl
+48 512 264 372
biuro[@]anianowak.pl