Wszystkie prawa zastrzeżone © anianowak.pl

Doradca w projekcie

Google Internetowe Rewolucje

 

E-mail: a.nowak@internetowerewolucje.pl

Tel: +48 532 852 443

anianowak.pl

 

E-mail: biuro@anianowak.pl

Tel: +48 512 264 372

MARKETING INTERNETOWY

ANIANOWAK.PL

Skontaktuj się ze mną

Ten blog powstał w oparciu o wspólne doświadczenia moje i przedsiębiorców z woj. lubuskiego.

 

Znajdziesz tu informacje o narzędziach marketingu internetowego i wpisy o dobrych praktykach w marketingu online. 

 

Chcesz, by Twoja firma była widoczna w internecie? Potrzebujesz planu działania, strony internetowej lub tekstów skrojonych pod SEO?

 

Cześć, nazywam się Ania Nowak! 

 

Na co dzień pomagam lubuskim firmom skutecznie działać w internecie. Wcześniej robiłam to jako doradca Google Internetowe Rewolucje. Dziś działam na własny rachunek :)

Co robić, by wpisy blogowe były dobrze oceniane i przez czytelników, i przez roboty wyszukiwarek? Warto trzymać się pewnych reguł przy ich tworzeniu. Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie z SEO - tak, by osiągały jak najwyższe miejsca w internetowych wyszukiwarkach.

Imię
Twój e-mail:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Dołącz do Papugarni

 

Zyskasz dostęp do moich niepublikowanych treści pomocnych w budowie biznesu online

 

Zapisz się do newlettera

Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu - SEO

04 maja 2018
Pozycjonowanie strony za pomocą bloga - SEO

 

Jak tworzyć wpisy na firmowym blogu zgodnie ze sztuką SEO?

 

Pisząc musimy pamiętać, by umieścić w tekście znaczną (ale nie przesadnie dużą) ilość powtórzeń fraz lub słów kluczowych. Umieszczamy je w:

  • tytule,

  • pierwszym akapicie,

  • nagłówkach – znaczniki nagłówków to H2, H3, H4, etc.,

  • tekście - kilka razy.

Jak dobierać słowa kluczowe przeczytasz we wpisie Znajdź słowa kluczowe na stronę internetową.

 

Przypomnienie: te same słowa kluczowe wprowadzamy również do meta opisu strony - więcej o tym przeczytasz w Jak stworzyć i dodać meta opis strony internetowej.

 

Warto zadbać, by oprócz wytypowanego słowa kluczowego, tekst zawierał również inne frazy lub słowa charakterystyczne dla danego biznesu. Słowa te powinny występować w zwykłym tekście, w nagłówkach i tytułach.

Takie działanie ma oczywiście duże znaczenie dla robotów wyszukiwarek. Zamiast wysokiego zagęszczenia nic nie znaczących w naszej działalności słów typu: się, kontakt, zapraszamy, zobacz też, itp. w naszej chmurze słów kluczowych pojawią się określenia zwiększające szanse na wyszukanie nas przez potencjalnego klienta.

 

 

Przykład tekstu zgodnego z wytycznymi SEO

 

Jak może wyglądać tekst napisany zgodnie ze sztuką SEO? Zobaczmy!

 

Fraza pozycjonowana - "meta opis strony internetowej" pojawia się w tytule, w pierwszym akapicie (tzw. leadzie), w nagłówku i w zwykłym tekście:

 

 

 

 

Przykład użycia słów kluczowych w tekście

 

 

 

Wpis blogowy przyjazny internautom

 

Zawieranie w tekście fraz, czy słów kluczowych to nie jedyny warunek dobrego pozycjonowania treści w wyszukiwarce. Na pozycję tekstu w wynikach wyszukiwania wpływa też m.in. liczba internautów, którzy go czytają.

 

Ważne, by wpisy na blogu były przyjazne internautom. Co to znaczy?

 

  • Tekst powinien intrygować, ciekawić, szokować... Jednym słowem - treść zawsze powinna wywoływać jakieś emocje.

  • Dobrze, jeśli tekst jest podzielony na bloki. W ten sposób porządkujemy informacje i zyskujemy przejrzystość.

  • Rzeczy najważniejsze dla odbiorcy powinny znaleźć się na początku tekstu (piszemy językiem korzyści, zamiast zachwalać produkt, czy markę). Dopiero w następnej kolejności w treści mogą pojawić się informacje uzupełniające (mniej istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta).

  • Tekst powinien być zrozumiały, a zdania możliwie krótkie. Jeśli zastanawiasz się, czy inni przeczytają Twój tekst z łatwością, sprawdź się na stronie http://www.jasnopis.pl

 

 

Długość wpisu blogowego a jego wartość

 

Czy można ocenić treść po jej długości? Oczywiście, że nie. Jednak algorytmy wyszukiwarek kierują się tego rodzaju kryterium, by sklasyfikować pod względem jakości tysiące publikowanych w internecie tekstów.

Skoro tak, pamiętajmy, by tworzyć wpisy blogowe o długości ok. 300 - 500 słów.

 

 

 

Imię
Twój e-mail:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Zapisz się do newlettera

 

Zyskasz dostęp do moich niepublikowanych treści pomocnych w budowie biznesu online

 

 

Przeczytaj też:

29 kwietnia 2020
Błyskawicznie rośnie liczba internautów wyszukujących lokalnie. Takich, którzy chcą mieć rozwiązanie tu i teraz. Inaczej mówiąc, zaspokajanie potrzeb szybko i
05 lutego 2020
Co to jest meta tytuł (meta title) i jak go przygotować? W najprostszych słowach, meta tytuł (meta title) to tytuł
05 stycznia 2019
Nowy rok rozpoczęłam od napisania artykułu na blog Aleo.com - "Pozycjonowanie lokalne - jak rozwijać miejscowy biznes w Google". Z